PLANUL DE INTEGRITATE pentru implementarea STRATEGIEI NAȚIONALE ANTICORUPȚIE la nivelul DJS MUREȘ
Plan de integritate al Direcției Județene de Sport Mureșpentru aplicarea strategiei naționale anticorupție pentru perioada 2021 - 2025
Obiectiv 1: Creșterea gradului de implementare a măsurilor anticorupție la nivelul instituției |
|||||||
Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabil |
Buget |
|
1.1 Adoptarea declarației de aderare la valorile fundamentale, principiile, obiectivele și mecanismul de monitorizare a SNA, diseminarea sa în cadrul instituției |
Declarație adoptată Declarație distribuită |
Reticență în semnarea/ asumarea documentului de către conducerea instituției Nivel scăzut de implicare a angajaților |
Publicare pe pagina web a instituției
|
Măsură cu caracter permanent |
Conducerea instituției Coordonatorul implementării planului de integritate |
Nu este cazul. |
|
1.2 Desemnarea coordonatorului și a unei persoane responsabile[1] de implementarea Strategiei Naționale Anticorupție 2021- 2025 |
Decizie emisă
|
Întârzieri în desemnarea/ reactualizarea componenței grupului de lucru/ persoanei desemnate |
Document aprobat
|
Măsură cu caracter permanent |
Conducerea instituției |
Nu este cazul. |
|
1.3 Consultarea angajaților în procesul de elaborare a planului de integritate |
Toți angajați consultați cu privire la elaborarea planului de integritate |
Caracter formal al consultării Neparticiparea/ neimplicarea angajaților |
Propuneri primite de la angajați |
Măsură cu caracter permanent |
Conducerea instituției, persoanele desemnate pentru implementarea SNA |
Nu este cazul. |
|
1.4 Aprobarea și distribuirea în cadrul instituției a planului de integritate, precum și publicarea documentului pe site-ul instituției |
Plan de integritate aprobat și diseminat (e-mail, circulară, ședință etc) Nr. de angajați informați cu privire la aprobarea planului de integritate Modalitatea de informare a acestora (ex. ședință, e-mail, circulară etc) Plan de integritate publicat pe site-ul instituției |
Nedistribuirea planului
|
Plan de integritate aprobat
|
Trim III 2022 |
Conducerea instituției Coordonatorul Planului de Integritate/ persoanele desemnate pentru implementarea SNA
|
Nu este cazul. |
|
1.5 Identificarea și evaluarea riscurilor și vulnerabilităților la corupție specifice instituției |
Nr. de riscuri și vulnerabilități la corupție identificate și evaluate
|
Caracterul formal al demersului Personal instruit insuficient pentru aplicarea metodologiei |
Rapoarte de evaluare a riscurilor și vulnerabilităților la corupție |
Măsură cu caracter permanent |
Conducerea instituției Coordonatorul Planului de Integritate/ persoanele desemnate pentru implementarea SNA |
Nu este cazul. |
|
1.6 Implementarea măsurilor de remediere a vulnerabilităților specifice identificate |
Se vor lua măsuri de remediere și vulnerabilități
|
Caracterul formal al demersului Personal instruit insuficient pentru aplicarea metodologiei
|
Raport privind măsurile de remediere a vulnerabilităților |
Permanent |
Grupul de lucru pentru managementul riscurilor la corupție |
Nu este cazul. |
|
1.7 Evaluarea anuală a modului de implementare a planului și adaptarea acestuia la riscurile și vulnerabilitățile nou identificate |
Grad de implementare a planului de integritate
|
Neparticiparea/ neimplicarea angajaților |
Raport de evaluare
|
Anual |
Conducerea instituției Coordonatorul Planului de Integritate/ persoanele desemnate pentru implementarea SNA |
Nu este cazul. |
|
1.8 Autoevaluarea periodică a gradului de implementare a măsurilor de transparență instituțională și prevenire a corupției |
Date și informații colectate pentru toți indicatorii cuprinși în inventar |
Inexistența unui mecanism de colectare unitară a datelor |
Raport de autoevaluare |
Anual |
Conducerea instituției Coordonatorul Planului de Integritate/ persoanele desemnate pentru implementarea SNA |
Nu este cazul. |
|
1.9 Participarea la activitățile de coordonare și monitorizare a SNA |
Rapoarte anuale Nr persoane / instituție participante la reuniunile platformei de cooperare Nr. persoane / instituție participante la misiunile tematice de evaluare |
Transmiterea de date incomplete sau cu întârziere Caracterul formal al demersului |
Raport anual
|
Anual |
Conducerea instituției Coordonatorul Planului de Integritate/ persoanele desemnate pentru implementarea SNA |
Nu este cazul. |
|
1.10 Realizarea pe pagina de internet a instituției a unei secțiuni dedicate domeniului integritate în care vor fi publicate: declarația de aderare, planul de integritate, rapoartele de autoevaluare, informații, exemple de bune practici, în domeniu etc
|
Secțiune distinctă creată pe website
|
Întârzieri în actualizarea informațiilor Întârzieri în realizarea secțiunii/ încărcarea cu date a secțiunii cauzate de supraîncărcarea cu alte sarcini a personalului implicat Lipsa personalului specializat
|
Pagina web a instituției |
Anual |
Conducerea instituției Coordonatorul Planului de Integritate/ persoanele desemnate pentru implementarea SNA
|
Nu este cazul. |
|
1.11 Intensificarea activităților de implementare a sistemului de control intern/managerial |
Nr. proceduri elaborate Nr. funcții sensibile inventariate (din care funcții sensibile la corupție) Gradul de conformitate a sistemului de control intern/managerial |
Caracterul formal al demersului Personal insuficient instruit în acest domeniu |
Programul de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial Proceduri de lucru aprobate Funcții sensibile inventariate Registrul riscurilor Raport asupra sistemului de control intern/managerial |
Permanent |
Conducerea instituției |
Nu este cazul. |
|
1.12 Elaborarea și implementarea la nivelul instituției de proceduri de sistem privind indicatorii anticorupție (procedură privind declararea averilor, transparența decizională, acces la informații, date deschise, declararea cadourilor, evitarea situațiilor de conflicte de interese și a cazurilor de incompatibilități, avertizarea în interes public etc)[2] |
Nr. proceduri elaborate Nr. proceduri implementate Nr. proceduri revizuite/ armonizate
|
Caracterul formal al demersului Întârzieri în realizarea procedurilor cauzate de lipsa de personal
|
Proceduri elaborate Rapoarte |
Permanent |
Conducerea instituției Coordonatorul Planului de Integritate/ persoanele desemnate pentru implementarea SNA
|
Nu este cazul. |
|
1.13 Elaborarea/ actualizarea/ implementarea codului de conduită la nivelul instituției și a unităților subordonate |
Cod de conduită elaborat, diseminat și implementat |
Caracterul formal al demersului Grad scăzut de participare/ implicare a angajaților în procesul de elaborare/ actualizare a documentului |
Rapoarte elaborate Lista de luare la cunoștință a prevederilor codului de conduită Avizier instituție Pagina de internet a instituției |
Permanent |
Conducerea instituției Coordonatorul Planului de Integritate/ persoanele desemnate pentru implementarea SNA |
Nu este cazul. |
|
1.14 Implicarea activă a consilierului de etică în activități de consiliere a personalului instituției
|
activităţi de informare a personalului din cadrul instituției cu privire la normele de etică funcţionari publici care au fost informați prin intermediul acţiunilor de informare în domeniul normelor de conduită instruire la care a participat consilierul de etică în vederea îmbunătățirii activității în domeniu |
Reticența/ lipsa de informare a personalului de a se adresa consilierului de etică Resurse financiare insuficiente pentru îndeplinirea activităţii şi asigurarea accesului la pregătire profesională |
Procedură privind consilierea etică a funcţionarilor publici Raport privind respectarea normelor de conduită
|
Permanent |
Conducerea instituției Consilierul de etică
|
Nu este cazul. |
|
1.15 Implementarea, la nivelul instituţiei publice a unui sistem de avertizare (“whistle-blowing”) a iregularităţilor şi a posibilelor fapte de corupţie (Ex: cutie poștală, adresa e-mail) |
Regulamente interne armonizate cu prevederile legii Proceduri elaborate
|
Neînțelegerea conceptului de „avertizare în interes public” Nedesemnarea persoanei/ structurii care să primească avertizările în interes public Neimplementarea mecanismului cu privire la protecția avertizorilor de integritate Lipsa de încredere a personalului cu privire la protejarea identității celui care semnalează nereguli |
Site-ul instituției Cutie poștală |
Permanent |
Conducerea instituției
|
Nu este cazul. |
|
1.16 Sporirea instrumentelor/ mecanismelor de control în organizarea examenelor/ concursurilor de promovare/ recrutare |
Procedură internă elaborată și aprobată Procedură internă implementată |
Lipsa resurselor financiare și umane Nerespectarea procedurii de către personalul desemnat în comisiile de concurs |
Procedură operațională
|
Permanent |
Conducerea instituției Comisie concurs |
Nu este cazul. |
|
1.17 Înrolarea la soluțiile existente de tip e-guvernare, e-administrare și e-justitie ca platforme de accesare a serviciilor publice de către cetățeni (ex: e-guvernare.ro, ghiseul.ro etc.) |
servicii furnizate prin intermediul platformelor electronice
|
Lipsa infrastructurii tehnice și a personalului specializat Sistem informatic neperformant Acces limitat la internet |
Site-ul instituției
|
Permanent |
Conducerea instituției Persoane desemnate |
Nu este cazul. |
|
Obiectiv 2: Creșterea gradului de educație anticorupție a angajaților și a beneficiarilor serviciilor publice |
|
||||||
Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabil |
Buget |
|
2.1 Organizarea/ derularea/ asigurarea participării la programe de creștere a gradului de conștientizare și a nivelului de educație anticorupție a personalului propriu |
Nr. programe derulate/ activități de formare |
Resurse financiare insuficiente Grad scăzut de participare
|
Site-ul instituției
|
Permanent |
Conducerea instituției, coordonatorul planului de integritate |
Nu este cazul. |
|
2.2 Asigurarea diseminării de informaţii privind riscurile şi consecinţele faptelor de corupţie sau a incidentelor de integritate. |
Nr. de angajaţi care au fost informaţi Nr. informări transmise
|
Tratarea cu superficialitate a activităţii de diseminare a informaţiilor Întârzieri cauzate de supraîncărcarea cu alte sarcini a structurilor responsabile
|
Pagina de web a instituției |
Permanent |
Conducerea instituției Personalul desemnat |
Se va estima în funcție de numărul angajaților, a modului de diseminare (format fizic/ electronic/ mail), a tipului de material (ghid/ pliant/ broșură) etc (se pot utiliza resurse proprii sau finanțări nerambursabile) |
|
2.3 Realizarea unor proiecte/ activități având ca obiectiv prevenirea corupției, promovarea eticii, integrității și bunei guvernări în parteneriat cu societatea civilă |
Nr. protocoale de colaborare încheiate Nr. de proiecte/ activități derulate Nr. și gradul de implicare a reprezentanților societății civile în proiecte/ activități |
Nealocarea resurselor necesare (bugetare și umane) Nivel scăzut de participare/ implicare a reprezentanților instituției |
Pagina web a instituției Rapoarte de activitate Presa locală Rezultatele proiectelor/activităților |
Permanent |
Conducerea instituției, Coordonatorul planului de integritate |
Se va estima în funcție de activitățile proiectului. |
|
Obiectiv 3: Dezvoltarea unei culturi a transparenței pentru o guvernare deschisă la nivel local |
|
||||||
Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabil |
Buget |
|
3.1 Asigurarea funcționalității site-ului instituției, publicarea și actualizarea periodică a informațiilor publice destinate cetățenilor |
Număr de informații publicate
|
Resursă financiară insuficientă Personal neinstruit Cetățeni neinteresați |
Pagina de internet a instituției
Adrese
E-mail-uri |
Permanent |
Conducerea instituției
Compartimentul informatic/ achiziții |
În funcție de complexitatea site-ului, se pot utiliza surse proprii sau finanțări nerambursabile.
|
|
3.2 Asigurarea și îmbunătățirea accesului la informații de interes public și eficientizarea activităților aferente |
Numărul şi tipul de informaţii de interes public publicate din proprie iniţiativă Lista cu informaţiile publice din oficiu Număr rapoarte de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 Număr rapoarte de activitate ale instituției Programul de audiențe pentru cetățeni |
Furnizarea cu întârziere a informațiilor solicitate de către cetăţeni Neaplicarea sancțiunilor disciplinare pentru nerespectarea obligațiilor legale privind accesul la informații de interes public și a celor privind transparența |
Pagina de internet a instituției Rapoarte de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 Rapoarte de activitate ale instituției publicate anual Rapoarte de audit
|
Permanent |
Conducerea instituției
Responsabil desemnat pentru aplicarea Legii nr.544/2001
|
Nu este cazul. |
|
3.4 Asigurarea respectării prevederilor legale în ceea ce privește transparenţa procesului decizionalşi legislativ |
Număr rapoarte de evaluare a implementării Legii nr. 52/2003 publicate
|
Furnizarea cu întârziere a informațiilor solicitate Neaplicarea sancțiunilor disciplinare pentru nerespectarea obligațiilor legale privind accesul la informații de interes public și a celor privind transparența
|
Pagina de internet a instituției
|
Permanent |
Conducerea instituției
|
Nu este cazul. |
|
3.5 Publicarea informațiilor de interes public în format deschis |
Nr. de seturi de date publicate în format deschis.[3]
|
Nealocarea resurselor umane și financiare. Lipsa interesului pentru publicarea informațiilor în format deschis Inexistența unei pagini web a instituției |
Pagina web a instituției |
Permanent |
Conducerea instituției, persoanele responsabile desemnate |
Nu este cazul. |
|
3.6 Publicarea informațiilor de interes public conform standardului general |
Nr. de informații publicate |
Lipsa resurselor financiare și umane |
Pagina web a instituției |
Permanent |
Conducerea instituției, persoanele responsabile desemnate |
Nu este cazul. |
|
3.7 Realizarea pe pagina de internet a instituției a unei secțiuni cu tema achiziții publice unde vor fi publicate toate procedurile de achiziție publică și contractele încheiate |
Număr de documente în domeniu publicate Pagina de internet actualizată periodic |
Întârzieri în publicarea documentelor Nepublicarea documentelor
|
Secțiune realizată - Pagina de internet a instituției Documente în domeniu publicate
|
Permanent |
Conducerea instituției, persoanele responsabile desemnate |
Nu este cazul. |
|
3.8 Realizarea pe pagina de internet a instituției a unei secțiuni în care vor fi publicate informații despre proiectele finanțate din programe naționale |
Număr de informații publicate Pagina de internet actualizată periodic |
Întârzieri în publicarea documentelor Nepublicarea documentelor
|
Secțiune realizată - Pagina de internet a instituției Documente în domeniu publicate
|
Permanent |
Conducerea instituției, persoanele responsabile desemnate |
Nu este cazul. |
|
3.9 Realizarea și difuzarea unui buletin informativ (electronic/ fizic) despre proiectele finanțate din programe naționale aflate în implementare și în perspectivă |
Număr de informații publicate Pagina de internet actualizată periodic |
Întârzieri în publicarea documentelor Nepublicarea documentelor |
Secțiune realizată - Pagina de internet a instituției Documente în domeniu publicate
|
Permanent |
Conducerea instituției, persoanele responsabile desemnate |
Nu este cazul. |
|
3.10 Publicarea pe pagina web a instituției/ presa locală a anunțurilor privind concursurile/ examenele de recrutare și de promovare |
Număr de anunțuri publicate
|
Întârzieri în publicarea documentelor |
Pagina de internet a instituției |
Permanent |
Conducerea instituției Persoane desemnate |
Nu este cazul. Se va calcula un buget în cazul în care publicarea se va face și în presa locală. |
|
Obiectiv 4: Consolidarea mecanismelor de control administrativ |
|||||||
Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabil |
Buget |
|
4.1 Consolidarea autonomiei operaţionale a structurilor de control intern şi audit şi conştientizarea factorilor de decizie de la nivelul instituţiilor implicate cu privire la rolul sistemelor de control intern/managerial |
Nr. de angajaţi raportat volumul de activitate
Resurse materiale alocate
Nr. de recomandări formulate/ implementate |
Resurse umane şi financiare insuficiente
|
Rapoarte anuale de activitate |
Permanent |
Conducerea instituţiei publice structură responsabilă SCIM |
Se va estima în funcție de necesarul de resursă umană.
|
|
4.2 Aplicarea de sancțiuni disciplinare cu caracter disuasiv pentru încălcarea standardelor etice și de conduită anticorupție la nivelul tuturor angajaților în raport cu prevederile legale |
Nr. de sesizări primite Nr. sesizări soluționate/în curs de soluționare Nr. și tipul de sancțiuni dispuse Nr. de decizii ale comisiei de disciplină anulate sau modificate în instanță Nr. de persoane care au săvârșit în mod repetat abateri |
Caracter superficial al activității comisiei de disciplină Pregătire/ informare insuficientă a personalului |
Decizii ale comisiei de disciplină |
Permanent |
Conducerea instituției, comisia de disciplină |
Nu este cazul. |
|
4.3. Publicarea/ difuzarea periodică a unui raport privind sancțiunile disciplinare |
Nr. rapoarte publicate/ difuzate |
Întârzieri în publicare/difuzare |
Raport publicat pe site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea instituției, Secretar comisie de disciplină |
Nu este cazul. |
|
DIRECTOR EXECUTIV
SIKLODI JOZSEF
[1] Sau grup de lucru – în funcție de dimensiunea instituției
[3] Datele deschise sunt date într-un format editabil (ex. .doc. xls, etc), ce pot fi utilizate în mod liber, reutilizate și redistribuite de către oricine. Mai multe informații referitoare la datele deschise se pot găsi la http://ogp.gov.ro/